Zrakoplovi dash su apsolutno sigurni – poručili su to jučer čelnici Croatia Airlinesa na brifingu za novinare koji su organizirali zbog sve učestalijih napisa o problemima koje hrvatskoj nacionalnoj aviokompaniji zadaju ti avioni.
Predsjednik Uprave CA Krešimir Kučko kazao je da su se nakon slijetanja dasha u Zurichu na nos, jer se nije mogao otvoriti prednji stajni trap, kvarovi na tom tipu zrakoplova počeli tretirani onako ne zaslužuju. Napomenuo je da se u Zurichu prvi put dogodio incident u povijesti CA, a sve nakon toga su bili događaji koji mogu, ali ne moraju utjecati na sigurnost prometa. U CA ističu da se njihovi zrakoplovi ne kvare ništa češće nego u drugim aviokompanijama pa tako ni ne kasne.
- U sezoni imamo 90 do 100 letova, a otkazan je ili je kasnio jedan do dva leta – kazao je član Uprave CA Zlatko Širac, dodajući da se nikako ne može govoriti o ugrožavanju sigurnosti putnika. On je istaknuo da su u rujnu u CA bili i europski inspektori i inspektori iz Međunarodne organizacije za zračni promet i da nisu našli nikakve nepravilnosti. Pouzdanost dasheva CA, prema njegovim riječima je 98,6 posto dok je svjetski prosjek 98,5 posto, a standard njihova održavanja je iznad minimuma koji traži proizvođač tih aviona.
Širac je iznio i podatke o operativnom poslovanju za prvih osam mjeseci ove godine, a prema kojima je točnost polazaka zrakoplova CA bila 83 posto dok je lani to iznosilo 83,2 posto. Kašnjenja je bilo pak 34,3 posto u ovoj godini dok ih je lani bilo 42,8 posto. Najčešći uzrok kašnjenja, 29 posto, su restrikcije na zračnim lukama i sigurnosna kontrola putnika, a 19 posto je uzrokovano opsluživanjem zrakoplova na stajanci. Kvarovi su uzrok 13 posto kašnjenja. Otkazanih letova CA i letova koji su skrenuti s rute u prvih osam mjeseci ove godine je bilo 233 ili 1,3 posto od ukupnih letova dok je ih lani bilo 271 (1,5 posto). Europski prosjek je 1,75 posto. Od 187 otkazana leta, 44 posto je bilo zbog kvara, dok je od 46 skrenuta leta 37 posto njih bilo zbog tog razloga.
Šef pilota CA na zrakoplovu dash Davor Mišić kazao je da je dash apsolutno siguran suvremeni avion koji ima performanse na kratkim letovima iste kao mlazni avion.
- Na ovom tipu zrakoplova s našim posadama putnici su apsolutno sigurni - poručio je Mišić.
U CA su se pohvalili da će u tehnici morati zapošljavati nove ljude jer su osim redovnih dvogodišnjih pregleda zrakoplova (C-check) za druge kompanije počeli raditi i velike šestogodišnje preglede (D-check). Šteta pak na dashu koji je oštećen u Zurichu mogla bi iznositi oko 500.000 dolara.
>>Prizemljena 4 zrakoplova CA, dva unajmljena od Bugara i Slovenaca